Štirje najboljši vitamini za tvojo kožo

Skrb za kožo bi morala biti ena izmed tvojih glavnih prioritet, saj je koža največji organ tvojega telesa. Prva stvar, ki ti jo eksperti navadno svetujejo, je zaščita pred škodljivimi UV žarki v obliki sončne kreme, kadarkoli si izpostavljen soncu. Vendar pa sonce ni samo slabo, saj z nekaj minutno (10 – 15 minut) izpostavitvijo prejmeš vitamin D, ki je eden izmed najboljših vitaminov za kožo, poleg vitamina C, E in B5. Tovrstne vitamine lahko dobiš v obliki dodatkov in v izdelkih za nego kože.


Vitamin D

Kot omenjeno, se vitamin D najpogosteje tvori, ko sonce dostopi do tvoje kože – takrat se holesterol spremeni v vitamin D. Tega prevzamejo tvoja jetra in ledvice, nato pa se prenese po telesu in pomaga ustvariti zdrave celice. To vključuje kožo, saj vitamin D igra pomembno vlogo pri barvi kože. Lahko celo pomaga pri zdravljenju psoriaze.
Vnos vitamina D lahko povečaš z:

  • vsaj 10-minutno dnevno izpostavitvijo soncu (najprej se pozanimaj pri zdravniku, sploh če imaš zgodovino kožnega raka),
  • obogateno hrano, kot so na primer kosmiči, pomarančni sok in jogurt,
  • hrano, ki ima že naravno vitamin D, kot na primer tuna, losos in polenovka, ali
  • z prehranskimi dodatki in produkti za kožo, ki vsebujejo vitamin D.

Vitamin E

Vitamin E je nujen za ohranjanje zdrave kože, saj je antioksidant, ki se učinkovito bojuje proti škodi povzročeni s hrano ali okoljem. Naravni vitamin E ni ena sama spojina; namesto tega je skupina molekul s sorodnimi strukturami, od katerih imajo nekatere lahko edinstvene učinke na kožo. Vitamin prav tako absorbira energijo ultravijolične (UV) svetlobe in posledično igra pomembno vlogo pri fotozaščiti ter preprečuje poškodbe kože zaradi prostih radikalov, ki jih povzročajo UV žarki. Tako nas tudi protivnetna vloga, ki jo ima, ne preseneča. Hrana, ki vsebuje vitamin E:

  • nekatera komercialno predelana živila, kot so žitarice, sok in margarina,
  • morsko uho, losos in drugi morski sadeži,
  • brokoli, špinača in druga zelena zelenjava,
  • oreščki in semena, kot so sončnična semena in lešniki,
  • rastlinska olja, vključno s sončničnim, pšeničnimi kalčki in žafranikovim oljem.

Lahko pa ga naneseš topično in tako kožo oskrbiš s posebnimi oblikami vitamina, ki niso na voljo s prehrano. V naši trgovini najdeš kar nekaj izdelkov za nego kože z vitaminom E – na primer Nivea Essentials dnevna krema za obraz.

 

Vitamin B5

Vitamin B5, znan tudi kot pantotenska kislina, vlaži in obnavlja kožo. Pogosto ga najdemo v serumih, vlažilnih kremah in produktih za lase v njegovi alkoholni obliki – pantenol, vitamin B5 pomaga koži (in lasem) pritegniti in zadržati vlago, medtem ko nudi zaščito in pospešuje naravni proces obnove. Zaradi svojih vlažlnih, blažilnih lastnosti vitamin dobro neguje suho, srbečo, rdečo, razdraženo kožo. Prav tako lahko pomaga koži po končanem postopku, kot sta na primer laser in mikroneedling, ter zgladi in zmehča suho kožo in suha mesta.
Vitamin B5 lahko najdeš v hrani, kot so:

  • obogatena žita,
  • organsko meso (jetra, ledvice),
  • govedina,
  • piščančje prsi,
  • gobe,
  • avokado,
  • oreščki, semena,
  • mleko.

Če pa se ti zdi, da hrana ni dovolj, priporočamo Niveo Essentials nočno kremo za obraz.


Vitamin C

Vitamin C lahko najdemo v velikih količinih v epidermisu (zunanja plast kože) in v dermisu (notranja plast kože). Je antioksidant, ki ima veliko vlogo pri proizvodnji kolagena ter tako ohranja tvojo kožo zdravo. Zato je vitamin C ena izmed glavnih sestavin, najdenih v večih produktih za nego kože.
Oralno uživaje vitamina lahko poveča učinkovitost sončnih krem, saj zmanjša celično škodo in pomaga zdravilnemu procesu telesnih poškodb. Prav tako pomaga v bitki s staranjem zaradi njegove ključne vloge pri naravni sintezi kolagena. Pomaga pozdraviti poškodovano kožo in v nekaterih primerih zmanjša videz gub. Zadostna količina vitamina C lahko pomaga tudi pri obnovi in preprečitvi suhe kože.
Vnos vitamina C lahko povečaš z:

  • citrusnimi živili, kot so pomaranče,
  • drugimi rastlinskimi viri, kot so jagode, brokoli in špinača,
  • pomarančnim sokom,
  • prehranskimi dopolnili, ki jih priporoča zdravnik,
  • tretmaji proti staranju kože z vitaminom C za zdravljenje suhosti, rdečice, gub in starostnih peg.
KožaNegaVitamini